Jesteś tutaj: Home » AKTUALNOŚCI » Różne » Warto wiedzieć » Tatry są piękne!

Tatry są piękne!

10-osobowa grupa młodzieży z Polskiej Sobotnio-Niedzielnej Szkoły im. Grocholskich, działającej przy Chrześcijańsko-Demokratycznym Związku Polaków Winnicy, w dniach 25 czerwca – 6 lipca spędzała wakacje w malowniczym uzdrowisku i ośrodku w Poroninie.

Jako opiekun grupy, chciałabym szczerze podziękować za świetnie zorganizowany proces zajęć integracyjnych, czas wolny i rekreację dzieci. Jestem szczególnie wdzięczna wszystkim kolegom-opiekunom za odpowiedzialny stosunek do wykonywania swoich obowiązków, pozytywne nastawienie, profesjonalizm.

Wszyscy uczestnicy projektu chętnie wymieniali się doświadczeniem z podróży i wrażeniami. Ja osobiście, mam nadzieję na dalsze wsparcie przez Senat RP dzieco polskiego pochodzenia, które w ciągu całego roku szkolnego aktywnie uczestniczą w życiu lokalnej mniejszości polskiej.

Natalia Draczuk, opiekun

Z tej podróży najbardziej utkwiły mi w pamięci wspinaczka w góry i niezapomniane wrażenia z zobaczonych krajobrazów. Podobała mi się także wycieczka do parku wodnego i na basen. Hotel był bardzo wygodny i komfortowy, jedzenie było pyszne. Wszyscy polscy opiekunowie byli weseli, otwarci i emocjonalnii. Z nimi nigdy nie było nudno. W przyszłym roku chętnie  bym pojechał ponownie.

Andrij Hnatyszen

Dziękuję za ciepłe przyjęcie, smaczne jedzenie i życzliwy personel. Jest nieskończenie szczęśliwa, że mieliśmy takich świetnych opiekunów. Nie zapomnę lekcji polskiego i historii. Jestem bardzo wdzięczna za tak cudowne lato!

Ania Wolkowska

Tej podróży  nigdy nie  zapomnę. Codziennie  robiliśmy i uczyliśmy się czegoś nowego. Najbardiej spodobał mi się park wodny, wspinaczka w góry i zajęcia z polskiego i historii. Jeszcze zapamiętałam zajęcia na stadionie, jak uczyliśmy się grać w  siatkówkę, gry plenerowe. Dwa dni przed wyjazdem oglądaliśmy film o Polsce. Jestem wdzięczna tym, kto walczył o polską wolność, bez nich takie podróże nie byłyby możliwe. Jestem wdzięczna organizatorom wyjazdu i  tym, kto zrobił go niezapomnianym.

Daria Dąbrowska

Latem 2017 roku zwiedziłam miasteczko Zakopane. Tej podróży nigdy nie zapomnę. Wspinaliśmy się w góry, schodziliśmy do jaskiń, pływaliśmy łodziami. Podobało mi się śpiewać piosenki  pod gitarę – to było niesamowite. Dni mijały tak szybko! Tęsknię za wszystkimi, kto był ze mną w Polsce. Chcę powiedzieć wielkie dzięki wszystkim, kto przyczynił się do tego wyjazdu.

Katia Kindzerska

Ta wycieczka spodobała mi się najbardziej. Znalazłem wiele przyjaciół, poznałem dużo nowego. Najbardziej podobało mi się wspinać  w góry – te niewiarygodne krajobrazy nigdy nie zapomnę. Oprócz tego podobały mi się park wodny i lekcje z historii Polski. Jestem bardzo wdzięczny za wycieczkę opiekunom z Polski i pani Natalii!

Kostia  Samojluk

Tę podróż zapamiętam przez długi czas. Znalazłam sporo nowych kolegów, z  którymi było mi dobrze. Bardzo mi się spodobał wyjazd do basenów termalnych. Będę długo pamiętać, jak wszyscy na boisku grali w piłkę nożną. Szczególnie podobało mi się śpiewać piosenki ukraińskie i polskie z panem Mariuszem. Ta podróż była najlepsza. Dziękuję bardzo!!!

Ksenia Bewz

Latem otrzymałam masę niezapomnianych wrażeń od pobytu we wspaniałym kraju – Polsce. Mieszkaliśmy w cudownym miasteczku Poronin. Najbardziej mi się podobały potężne i  majestatyczne góry Tatry. Wspinaczka w góry była rodzynką naszej podróży. Każdy dzień obfitował wydarzeniami i  wrażeniami. Mocno utkwiły mi w pamięci park wodny, jaskinia, spływ na tratwach, gry plenerowe, smaczne kiełbaski na ognisku i wiele innych ciekawostek.

Nastia Kindzerska

Spodobał mi się park wodny, góry i hotel, w którym mieszkaliśmy. Kiedy wychodziłem na balkon w swoim pokoju, po lewej stronie biegały jelenie, po prawej były góry ze śniegiem na szczytach. Chcę podziękować panu Jackowi, Mariuszowi, pani Iwonie za możliwość pobytu w obozie, pani Natalii za organizację wyjazdu i rodzicom.

Wania Samojluk

Bardzo  mi się  spodobał ten odpoczynek. Zachwyciła mnie wspinaczka w góry, pływanie na tratwach, zejście do jaskini. Ciągle graliśmy z animatorami w ciekawe gry. Byłam ciekawa słuchać o historii Polski. Podobało mi się  śniadanie, obiad i kolacja.Bardzo bym chciała pojechać tam jeszcze raz.

Wiktoria Hnatyszen

W tej podróży wszystko mi się podobało i wszystko  zapamiętam do końca życia, ale najbardziej – wspinaczkę w góry i lekcje historii. Szególnie dziękuję polskim opiekunom za wszystko, co dla nas robili. Wszysko było bardzo interesujące. Znalazłem wiele przyjaciół z różnych miast Ukrainy. Dziękuję za podróż organizatorom.

Wład Jaremczuk

Wyjazd młodzieży polskiego pochodzenia z Ukrainy do Polski został zorganizowany przez Fundację „Wolność i Demokracja” w ramach projektu „Biało-Czerwone ABC”, współfinansowanego w ramach sprawowania opieki Senatu Rzeczypospolitej Polskiej nad Polonią i Polakami za granicą w 2017 roku.

Natalia Draczuk, opracowanie tekstu Lidia Baranowska, 05.08.17 r.