Jesteś tutaj: Home » AKTUALNOŚCI » Regiony » Winnicki » Widzą swoją przyszłość w Polsce

Widzą swoją przyszłość w Polsce

W dniach 22-29 marca grupa młodzieży z Winnicy, ucząca się języka polskiego w „POL-TURze” odwiedziła Polskę. Głównym celem wycieczki była wizyta na polskich uczelniach w Krakowie, Katowicach, Lublinie, Kielcach, Staszowie oraz Warszawie w celu dalszego studiowania w tych miastach. Program pobytu w Polsce przewidywał także wycieczki, zwiedzanie zabytków, pamiątek kultury i architektury.

Uczestnicy wycieczki podzielili się swoimi wrażeniami:

Polska to piękny kraj, który ma dawne tradycje i historię. Zawsze marzyłam o tym, żeby kiedyś udało mi się ją zwiedzić. Dlatego byłam bardzo zadowolona z tego, że nareszcie uda mi się moje marzenie zrealizować. Pobyt w Polsce trwał 7 dni, w ciągu których zwiedziliśmy znane polskie miasta – Kraków, Warszawę, Lublin, Kielce i Katowice. Te miasta przyciągają świetną atmosferą, prawie, jak z bajki. Najbardziej spodobała mi się stolica Polski – Warszawa. Przyjechaliśmy do tego miasta późnym wieczorem. Warszawa w nocy jest naprawdę piękna. Kiedy spacerowaliśmy Starówką, miałam wrażenie, że tutaj dawna historia łączy się z nowoczesną  kultura, przeplatają się różne epoki i tradycje Polski. Zaskoczyła mnie atmosfera Starego Miasta,całkowicie zniszczonego podczas II wojny światowej i przebudowanego według starych zdjęć oraz szkiców. Polska dla mnie jest po prostu hipnotyzująca, zakochałam się w niej. Mam zamiar studiować w Warszawie i myślę, że niedługo tutaj wrócę…

Diana Czorna

Moje wiosenne wakacje naprawdę udały się! Jestem bardzo szczęśliwa z tego, że nadarzyła mi się okazja by zobaczyć polskie uczelnie oraz właśnie Polskę. Mam bardzo dużo wspomnień o tym kraju, dlatego nie wiem o którym z nich opowiedzieć w pierwszej kolejności. Największe emocje wzbudziła we mnie Warszawa. Zobaczyliśmy tam wiele ciekawych zabytków, historycznych miejsc, spacerowaliśmy uliczkami stolicy Polski, zwiedzaliśmy znane warszawskie uczelnie – Uniwersytet Warszawski, Uniwersytet Łazarskiego oraz Collegium Civitas. Najbardziej spodobał mi się ten ostatni, znajdujący się w samym sercu Warszawy – Pałacu Kultury i Nauki. Zapamiętam także Kościół św. Krzyża, świątynię związaną z Chopinem. Dotychczas wspominam opowieści naszego przewodnika o tym kościele – według ostatniej woli wybitnego pianisty Fryderyka Chopina, jego serce znalazło się tutaj na zawsze. Płomienne serce które kiedyś biło się w piersiach artysty, wróciło do ukochanej Warszawy. Uważam że ta wycieczka jest naprawdę nie do zapomnienia, żałuję tylko o tym że nie zdążyłam zrobić wszystkich zaplanowanych zakupów, ale to oznacza że jeszcze tutaj nie wrócę. Obowiązkowko chcę studiować w Warszawie!

Ruslana Markiwska

Każdy z 7 dni pobytu w Polsce pozostawił po sobie wspaniałe wrażenia. Czasami było bardzo wesoło – chodziliśmy na spacer do miasta, na ciekawe wycieczki, poznawaliśmy każdej chwili coś nowego. Wykonałem niezliczoną ilość zdjęć i oczywiście ćwiczyliśmy  praktycznie język polski. Dużo czasu poświęcaliśmy wizytom na polskich uczelniach. Czuliśmy się prawie jak polscy studenci, spacerując po tych uniwersytetach. Odwiedzaliśmy akademiki, jedliśmy obiad w studenckich jadalniach. Z wszystkich miast, które odwiedziliśmy, najbardziej spodobał mi się Lublin. Spacerowaliśmy po tym mieście, zwiedzaliśmy  Lubelski Zamek, delektowaliśmy się atmosferą, która panuje w tym mieście. Bardzo spodobali mi się Polacy – ludzie w tym kraju są naprawdę mili. Kiedy o coś się zapytaliśmy, oni zawsze odpowiadali  uśmiechem, z gościnnością i szczerością. To naprawdę europejski naród i ja też chciałbym być częścią takiej europejskiej wspólnoty. A, jeszcze przypomniałem sobie, że kiedy wracaliśmy do Winnicy to jechaliśmy w jednym przedziale ze studentem z Ukrainy, który studiuje w Europie. On dużo opowiadał o swoim studiowaniu oraz o możliwościach, z których on chętnie korzysta. Ten student bardzo poleca młodzieży z Ukrainy, by spróbować dostać się na studia do państw UE. Ja całkowicie się z nim zgadzam i też chciałbym studiować w jednym z najlepszych krajów Europy, Polsce.

Władysław Wereżan

Jeżeli chodzi o mnie, to wciąż przed oczyma mam malownicze polskie miasta i miastecka. Z wielką chęcią i radością przygotowywałam się do krótkiego odpoczynku od szkoły, związanego z podróżą do Polski. Głównym celem naszego „wypadu” było zwiedzanie  uniwersytetów w tym kraju, a także innych ciekawostek i muzeów. Pierwszym miastem do którego przyjechaliśmy był Kraków. Właśnie to miasto zafascynowało mnie od pierwszego wejrzenia. Dowiedziałam się tam wiele ciekawych rzeczy, które zapewne trudno byłoby odnaleźć w różnych źródłach, a nawet gdyby mi się to udało, nie wzbudziłoby to we mnie takiego zainteresowania, gdybym tutaj nie przyjechała osobiście. To miasto jest mieszanką różnych gustów i charakterów. Najbardziej spodobało mi się krakowskie Stare Miasto z dużą ilością różnych zabytków – kamieniczek i pałaców wokół Rynku, Sukiennice, Kościół Mariacki i oczywiście legendarny Wawel ze Smoczą Jamą. Razem z zabytkami miasta poznawaliśmy czym miasto „żyje” dziś. Zwiedziliśmy także nową część Krakowa, rozmawialiśmy z polskimi rówieśnikami na ulicach, zwiedzaliśmy nowoczesne restauracje, np. „RockWardCafe”. Nie potrafię opisać dokładnie wszystkich swoich wrażeń z wycieczki, ponieważ nie zdążę opisać słowami te emocje i radość przez to, że byłam w tak pięknych miejscach. Do Winnicy wróciliśmy zmęczeni, ale zadowoleni, ponieważ czas spędzony z przyjaciółmi w Polsce był bardzo owocny w plany na najbliższą przyszłość. Zdobyliśmy dużo nowej wiedzy o Polsce, polskich uczelniach i poznaliśmy się bliżej.