Jesteś tutaj: Home » AKTUALNOŚCI » Regiony » Winnicki » Tatrzańskie przygody młodych Podolan

Tatrzańskie przygody młodych Podolan

W pierwszej dekadzie lipca młodzi winniczanie polskiego pochodzenia, korzystając z zaproszenia fundacji „Wolność i Demokracja”, spędzili niezapomniane dni w okolicach Zakopanego, odpoczywając i poznając na praktyce język polski, tradycje i kulturę.

Program ich pobytu był na tyle bogaty w różne wydarzenia i imprezy, że czas, spędzony w Tatrach i wielu innych ciekawych miejscach w Małopolsce, minął w mgnieniu oka.

Wspinaczka w góry, Kraków z majestatycznym Zamkiem Wawelskim, Wieliczka z niepowtarzalną kopalnią soli – to tylko drobna część tego, co zwiedziła podolska młodzież za 10 krótkich dni. Wiele dzieci już słyszało o potężnych figurach i całych pokojach z soli, które zasługują na miano arcydzieł sztuki, wreszcie marzenie by je zobaczyć spełniło się.

Wiele pozytywnych emocji wzbudził spław na łodziach w dół rzeki Dunajec podczas którego tatrzańska przyroda zaprezentowała zachwyconym Podolanom swoje najpiękniejsze wdzięki. Niby ósme cudo świata i bezkresna przestrzeń smukłych choinek i świerków, które prawie „dotykały chmur” przypominały o wspaniałym świecie, który Pan Bóg stworzył dla człowieka.

W przytulnych pensjonatach też nie było czasu na nudę. Liczne rozrywki – dyskoteki, piłka ręczna i nożna, strzelanie z łuku oraz masa innych zabaw przypominały, że podczas wakacji najważniejsze są przede wszystkim wakacje i wolny czas!

Rozsądnie dobrane zajęcia z polskiego i historii Polski pozwoliły bez zbytniego wysiłku ze strony dzieci podwyższyć poziom ich znajomości z tych przedmiotów. Wszystkie warsztaty odbywały się w formie interaktywnej. Winnicka młodzież prezentowała dobry poziom znajomości języka polskiego oraz umiejętności artystyczne podczas finałowego spotkania wszystkich grup II turnusu młodzieży z Ukrainy.

Organizatorzy wyjazdu nie zapominali także o podtrzymaniu duchowego rozwoju dzieci. Każdej niedzieli specjalnie podstawiany transport woził Podolan do kościoła. Szczególnie wzruszającymi były momenty wspólnej modlitwy w polskim kościele w intencji pokoju na Ukrainie i zakończeniu cierpień osób, mieszkających w strefie działań wojennych.

Wszyscy młodzi uczestnicy wyjazdu w dniach 1-11 lipca do Zakopanego serdecznie dziękują organizatorom – Fundacji „Wolność i Demokracja” oraz Senatowi RP za wspaniałe warunki pobytu, organizację, dobrze splanowane wycieczki, rodzinną atmosferę i wspaniałe wrażenia. W pensjonacie razem z Podolanami odpoczywało 50 innych dzieci ze wszystkich zakątków Ukrainy. Dla wszystkich wystarczyło rodzinnego ciepła, uwagi i smacznego jedzenia…

Natalia Draczuk, 15.07.16 r.

Dziękuję za wspaniałe wspomnienia lata! To moja pierwsza wizyta do Polski oraz pierwszy wyjazd bez rodziców.
Zakopane przywitało nas lekkim wieczornym deszczem, lecz już następnego dnia dostrzegliśmy piękno Tatr, w które zakochaliśmy się z pierwszego wejrzenia! Ogromne emocje podarowała nam wycieczka do Morskiego Oka, pachnące doliny i zaśnieżone (kiedy wokół upał!) stoki Tatr.
A najweselsze było oczywiście – kontakty z przyjaciółmi z innych ukraińskich miast. Graliśmy w piłkę, śpiewaliśmy pieśni a nawet nauczyliśmy się tańca Belgijki. Ostatniego wieczora smażyliśmy kiełbaski
i liczyliśmy gwiazdy na niebie 🙂  Żegnaliśmy się z nadzieją na kolejne spotkanie.

Olga Wiszniewska

Wyjazd do Polski bardzo mi się spodobał. Poznałam masę nowych przyjaciół i dużo nowego o Polsce )
Bardzo spodobała mi się górska wspinaczka i termalne wody. A jeszcze wycieczka do Krakowa, która była po prostu wspaniała, nie zważając na to, że w pewnym momencie zmokłam do suchej nitki )
Za moimi nowymi przyjaciółmi tęsknię już dziś, ilość przelanych łez podczas pożegnania nie da się policzyć…
Dziękuję ogromnie wszystkim organizatorom!

Ksenija Bewz

Wyjazd do Polski był wspaniały, wszystkie moje oczekiwania zostały spełnione. Mieszkaliśmy w fajnym miejscu z wesołymi opiekunami )
Co bardzo doceniłem – obok naszego hotelu znajdowało się boisko, na którym często graliśmy piłkę. Jedzenie w hotelu było smaczne, czasami kanapek i wafelków nie wystarczało na dłuższą podróż )
W ogóle bardzo mi się wszystko spodobało i będę się cieszył, jeżeli raz jeszcze z możliwości podobnego wyjazdu kiedyś skorzystam!

Taras Siwajew

To był bardzo wesoły wyjazd! Wszystkie wycieczki bardzo mi się spodobały. Poznałem fajnych ludzi, z którymi podtrzymuję teraz kontakt za pomocą portali społecznościowych. Dziękuję serdecznie wszystkim organizatorom wycieczki!