Jesteś tutaj: Home » AKTUALNOŚCI » Regiony » Winnicki » Listy do redakcji. Nasze wspomnienia

Listy do redakcji. Nasze wspomnienia

Cudownym wydarzeniem, wspaniałą wycieczką do Polski zaczęło się dla nas lato 2018. Długo o niej marzyliśmy, planowaliśmy i niecierpliwie na nią oczekiwaliśmy.

Jesteśmy członkami Chrześcijańsko-Demokratycznego Zrzeszenia  Polaków w Winnicy i uczymy się języka polskiego, ale jak dotąd nie mielismy okazji poćwiczyć naszych umiejętności w Polsce. Zaplanowaliśmy, że w tym roku wreszcie musimy to zrobić: pojedziemy tam, będziemy korzystać z polskich pociągów, autobusów, konwersować z Polakami, a przede wszystkim  będziemy zwiedzać!

Poniedziałek, 3 czerwca, zastał nas w sercu województwa podkarpackiego – przepięknym Rzeszowie. Czuliśmy się bardzo szczęśliwi.

Spacerowaliśmy zielonymi uliczkami, podziwialiśmy zabytkowe kościoły, Ratusz, Rynek, Podziemną Trasę Turystyczną, Muzeum Dobranocek.

Drugi dzień to fantastyczny Kraków. Niezapomniane zwiedzanie Wawelu, tamtejszej Katedry, Muzeum Czartoryskich z tajemniczymi obrazami, Kościoła Mariackiego ze słynnym ołtarzem Wita Stwosza. To głębokie, fascynujące przeżycie, którego nigdy nie zapomnimy.

Następnego słonecznego ranka wyruszyliśmy do Łańcuta. Rezydencja Potockich, która tam się znajduje, jest unikalnym zabytkiem. Z zainteresowaniem oglądaliśmy wyposażenie pałacu, obrazy, porcelanę oraz przepiękną bibliotekę i teatr. Nie ominęliśmy  storczykarni, podziwialiśmy również ikony i wyposażenie ocalone z cerkwii, których już od dawna nie ma. W powozowni oglądaliśmy  prawdziwe dzieła sztuki: landa, karoce, pojazdy myśliwskie, karawany. Oprócz zwiedzania olśniewających zabytków mieliśmy przyjemność skosztować tradycyjnych pysznych polskich potraw oraz poznać polską gościnność – jedną z najpiękniejszych tradycji polskiej ziemi.

Niestety wszystko co dobre szybko się kończy. Nasza wycieczka trwała trzy dni, a nam się wydawawało, że trzy minuty. Szkoda!

Dziękujemy serdecznie Konsulatowi Generalnemu RP w Winnicy, który wsparł nas nie tylko dobrym słowe, naszemu prezesowi Jerzemu Wójcickiemu oraz naszej nauczycielce Lidii Paulukiewicz, która wycieczkę zorganizowała i była też naszą opiekunką w Polsce!

Wiktoria Bednarska, 20.09.18 r.