Jesteś tutaj: Home » AKTUALNOŚCI » Regiony » Chmielnicki » Listy do redakcji. Cudowne wakacje młodych Sławutczan

Listy do redakcji. Cudowne wakacje młodych Sławutczan

Niniejsze lato było wyjątkowo piękne i bogate na ciekawe wydarzenia.

No bo mieliśmy cudowne wakacje! Grupa ze Sławuty z 10 dzieci razem z opiekunką Larysą Cybulą zwiedzili Polskę w terminie 10-21 sierpnia w ramach projektu „EKSPEDYCJA POLSKA. Edukacyjne wyjazdy”. Projekt był zrealizowany przez Fundację Wolność i Demokracja we współpracy z Senatem Rzeczypospolitej Polskiej, w ramach sprawowania opieki Senatu RP nad Polonią i Polakami za granicą.

Cały nasz pobyt odbywał się w Hucie Szklanej, w bardzo sympatycznym hotelu Jodłowy Dwór, który znajduje się w dwóch kilometrach od Sanktuarium Relikwii Drzewa Krzyża Świętego.

Potem mieliśmy niezapomniane wycieczki do dawnego Sandomierzu i do Kielc. Zwiedzaliśmy obsadę w Dymarkach Świętokrzyskich, w których nauczyliśmy strzelać z łuku, rzeźbić z drewna, zrobić mąkę, jak w dawnych czasach, produkować cegłę. Zaskoczyła nas Zbrojownia Rycerska w Sandomierzu w ktorej mieliśmy szansę przymierzyć stroje śriadniowieczne oraz chłopcy na chwilę zrobily się rycerzami, a każda z dziewczyn w jakimś momencie zrobiła się przepiękną królową. Zwiedziliśmy jaskinię Raj oraz Muzeum minerałów i skamienialości w Świętej Katarzynie. Również mieliśmy okazje być parfumerami i własnoręcz zrobić świece w laboratorium

Centrum Nauki Leonardo da Vinci. Pospacerowaliśmy ruinami zamku w Chęcinach oraz zamku Krzyżtopór. Z wielkim zainteresowaniem zwiedziliśmy Geopark w Kielcach.
Mieliśmy szczęście być obecnymi na Mszę Św. w Sanktuarium Relikwii Drzewa Krzyża Świętego, które jest niesamowitym miejscem z niesamowitą atmosferą.

Oprócz tego, wędrowaliśmy szlakami turystycznymi, zwiedzali góry Świętokrzyskie.

Razem z tym podczas naszego pobytu mieliśmy zajęcia integracyjne, zabawy sportowe, dyskoteki, zakupy.

Jednym słowem, to była świetna możliwość, żeby poznać Polskę, poslką historię, kulturę, tradycje, przepiękną naturę i mieć nowe wrażenia i doświadczenie!

Odrębne słowa wdzięczności mówimy naszym polskim opiekunom, kadrze firmy Mówiący Kij, która pomaga Fundacji Wolność i Demokracji podczas organizacji takich wyjazdów: Pani Paulinie Kojtek, Panu Janowi Kempiście, Panu Damianowi Świerdzewskiemu i Panu Mariuszowi Kubłowi.

Mamy po tych odwiedzinach dużo pamiątek, tysiące zdjęć oraz ocean wspomnień. Chcemy podziękować za nasz wspanialy wypoczynek Fundacji Wolność i Demokracja, Senatu RP oraz Związku Polaków na Ukrainie Oddzial w Sławucie.

Dziękujemy tysiąc razy z całego serca!

Zoriana-Julia Demiańczuk, 31 sierpnia 2019 r.